پرورش – تعلیم و تربیت کودکان(قسمت اول)

24 نشانه خانواده خوشبخت
آگوست 10, 2012
تاریخچه، موانع و شرایط موفقیت اصل44
آگوست 10, 2012

موضوع تعلیم و تربیت کودک مسئله بسیار مهمی است که متاسفانه بسیاری از والدین به آن توجه جدی نداشته و بر مبنای سلیقه و تجارب درست و غلط خود کودکان را پرورش می دهند ؛ به همین دلیل این وبلاگ  درصدد است که برای آگاهی پدران و مادران عزیز یک سری آموزش با عنوان ” پرورش ؛ تعلیم و تربیت کودکان ” را از قبل از تولد تا ۱۹ سالگی بر روی سایت قرار دهد ، باشد که مردم عزیز ایرانی زبان بتوانند از این دوره ، بهره لازم را بگیرند.

بخش اول : فلسفه و هدف تعلیم و تربیت

قسمت اول : مقدمه ای برتربیت کودک و فلسفه ازدواج

در ابتدا لازم است که بدانیم 8 سال اول کودکی را مبنای پایه های استوار زندگی انسانها میدانیم ؛ عقل و خرد نقش اصولی خواهد داشت ؛ و در نتیجه به محبت و عدالت خواهیم رسید. در این دوره با قواعدی در خصوص چگونگی رفتار با کودکان آشنا می شویم.

ما به عنوان پدر و مادر هیچ دوره ای را برای پرورش کودکان نمی بینیم در صورتی که اگر بخواهیم هر کاری را شروع کنیم حتما به ما خواهند گفت که آیا دوره مربوطه را گذرانده اید؟ جالب است که تعلیم و تربیت کودک هیچ آزمونی نمی خواهد . میدانید چرا؟

چون خود ما یک روزی کودک بوده ایم و این دوره را گذرانده ایم همچون یک جامعه شناس و روانشناس نیز می توانیم با مسائل برخورد کنیم !!! آیا این یک پاسخ منطقی به سئوال فوق الذکر است؟ قطعا خیر. بایستی برای این کار دوره های بلند مدتی را پشت سر بگذاریم تا بتوانیم کودک را به خوبی تربیت کرده و از آن یک انسان بسازیم.

پدر و مادر به دوصورت کودک را راهبری میکنند :

1- همانند اتومبیل با کلید آن را روشن می کنند.

2- طناب یا زنجیری به آن می بندند و آن را می کشند.

بسیاری از پدران و مادران راه دوم را استفاده میکنند.(البته بدلیل جهل در وجود خود)

در تربیت کودکان همیشه بایستی کار خوب و درست را انجام دهیم و بصورت آهسته و پیوسته برای عزیزان این آموزشها را بکار ببندیم. در این دوره موضوع بحث ما تا 18 سالگی است .

در جهان طبیعت هستی و نیستی ، بودن و نبودن اساس وقاعده حیات در زندگی است ، برای تداوم و بقا به گونه ای بایستی عمل شود ، انسان و همه گونه های جانوری از طریق تکثیر و کپی کردن خود ، بقای نوع خود را شروع کردند.هیچ موجودی نتوانسته به تنهایی همانند خود را بوجود بیاورد.

از ترکیب دو موجود ؛ یک موجود بدست می آید ؛ موجود تازه 50% از هر کدام را خواهند داشت. موجود جدید شامل و حامل 50% صفات پدر و اجداد پدری و 50% صفات مادر و اجداد مادری است و با پدر و مادر خود کاملا متفاوت است.

شاهکار دیگر خلقت این است که آنچه به عنوان صفات بهتر ( ژن سالمتر ) از یک نسل به نسل بعد اگر در یکی از آنها باشد می رسد ، و به همین صورت ژن ناسالم پنهان می شود و ممکن است در نسلهای بعد خودش را نشان بدهد.

موضوع جالبتر اینکه در این موضوع تنها تداوم و تکرار مطرح نیست بلکه تکامل و پیشرفت را با خود دارد.

یک جنبه از ازدواج :” بوجود آوردن فردی بهتر و برتر از پدر و مادر می باشد”

ادامه دارد . . . . . .

]]>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *