شورای شهر و جولان افراد بی تخصص

آیا افزایش تولید خودرو در کشور نشانه بالندگی و بهره وری است؟
آوریل 21, 2017
وضعيت وخيم صنعت خودرو در كشور
آوریل 21, 2017

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-04-04 07:15:33Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com3Xÿb9n@

نوشته: دکتر سعید صیاد

ثبت نام جهت انتخابات شورای شهر و روستا در حال انجام است و خبر میرسد که از اطراف و اکناف از هر قشری در حال ثبت نام هستند، از کشتی گیرهای قدیم و جدید تا ورزشکاران سلفی بگیر عضو شورای شهر همینطور هنرمندان خواننده و نوازنده و … همچنین مدیران سالهای قدیم و عهد جدید همه ثبت نام کردند فرزندان سیاستمداران و آقازاده ها که با اسکورت به فرمانداری رفتند تا ….همه و همه…

اسامی برخی از ثبت نام کنندگان:
۱. مرتضی کاظمی، رضا ایرامنش بازیگران تلویزیون
۲. محسن ترکی و علیرضا فغانی داوران فوتبال
۳. محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی
۴. فاطمه قاسمی دختر سردار قاسمی وزیر سابق نفت
۵. مهدی خورشیدی داماد احمدی نژاد
۶. محمدرضا عیوضی خواننده
۷. علی سلطانی فر آقازاده وزیر ورزش
۸. رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی
۹. فاطمه صالحی فرزند سرلشگر عطاالله صالحی
۱۰. الله کرم رئیس انصار حزب الله
۱۱. مهر علیزاده مدیر ورزشی
۱۲. فیض الله فتحی پیرمرد ۱۰۷ ساله اهل روستای پنجه سفلی به همراه همسر ۷۳ ساله اش جهان عبداللهی
و کلیه اعضای شورای شهر تهران( علیرضا دبیر، عباس جدیدی سلفی گیر عظمی وکشتی گیر، هادی ساعی تکواندوکار، رضا زاده وزنه بردار و زور آزمای قوی کشور، مختاباد خواننده، طلایی سردار نظامی و یار غار شهردار، کاشانی باشگاه دار ورزشی، چمران عضو دائمی شورای شهر و ….)

الحمدالله همه حضور دارند، انشاالله منشا خیر باشند.

علی ایحال این موضوع از ۳ منظر قابل تعمق و تامل است.

منظر اول:ثبت نام کنندگان و سوالاتی که در خصوص ایشان به ذهن متبادر می گردد:

۱. چه ارتباطی بین سوابق علمی، کاری ، تجربی ثبت نام کنندگان و وظایف شورای شهر وجود دارد؟بد نیست این بزرگواران نگاهی به سوابق خود داشته و ارتباط آن را با عضویت در شورای شهر پیدا نموده، بعد ثبت نام می کردند.

۲. این عزیزان در خودشان چه دیده اند که بی مهابا وارد کارزار شده اند؟! با چه پشتوانه و کارنامه ای به این مهم رسیده اند که بایستی ثبت نام کنند به بیان دیگر آیا دچار توهم کمال نشده اند؟گاهی اوقات اعتماد به نفس بیش از حد بقول عام تبدیل به اعتماد به سقف می شود که بسیار خطرناک است.

۳. اعضای محترم فعلی شورای شهر با چه کارنامه درخشانی برای بار دوم و سوم ثبت نام کرده اند؟ کارنامه چهار ساله شورای شهر تهران و سایر شهرها بایستی بصورت روشن و شفاف به مردم گزارش داده شود آیا این گزارش ارائه شده است؟! نمونه بی لیاقتی و بی کفایتی اعضای فعلی شورای شهر تهران را در فرو ریختن ساختمان پلاسکو (عدم تخصیص بودجه مناسب به سازمان آتش نشانی) وعدم استیضاح شهردار( بدلایلی که کماکان مشخص نیست ولیکن میتوان براحتی حدس زد) را مردم به وضوح ملاحظه نمودند.

۴. با توجه به اینکه حقوق سالانه اعضای شورای شهر در حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان است آیا واقعا این میزان پرداختی منطقی است که برای ثبت نام دست و پا بشکنیم؟ یا خبرهای دیگری هست که مردم از آن بی اطلاعند؟

منظر دوم: دولت ، مجلس ، هیئت حاکمه و سوالاتی که می توان از ایشان داشت:

۱. آیا بهتر نیست برای ثبت نام شوراها مدارک تحصیلی ، سابقه مربوطه و بطور کلی شرایط احراز مشخصی را تدوین نمایند؟

۲. آیا موضوع کنترل و نظارت در فرایند اجرایی، خروجیها، دستورالعملهای شورا دیده شده است؟

۳. بهتر نیست قانون از کجا آورده ایم؟ که سالهاست برای مدیران دولتی مسکوت مانده احیا گردد و به شورای شهر نیز تسری یابد تا شیفتگان خدمت از تشنگان قدرت متمایز گردند؟

منظر سوم: نقش مردم در انتخابات و پیشنهادی که به ملت ایران می توان ارائه نمود.

مردم فهیم ایران نقش پررنگی در انتخابات دارند کلیه کاندیداهای شورای شهر ، مجلس و … چشم به رای آنها دارند، همه این بزرگواران مدعی هستند که صلاحیت و شایستگی لازم را داشته اند برخی دیگر با فخر و تبختر اذعان دارند که مردم بایستی به آنها رای بدهند و بهترین گزینه برای این سمتها هستند،

حال با توجه به سوالات ذکر شده در دو منظر پیشین کمی تعمق و تامل کنیم، با نگاهی به وضعیت ثبت نام کنندگان و دستاوردهایی که شورای شهر فعلی ارائه نموده اند از رای دادن به افراد غیر صالح و ناشایسته پرهیز کنیم اسیر احساسات نشویم .

همگان می دانیم کشتی گیر، وزنه بردار،تکواندوکار که در طول زندگیشان جز زور زدن هیچ گونه هنری نداشته اند چگونه می توانند از حقوق شهروندی مردم دفاع کنند حتی اگر ایشان مدعی باشند دارای تحصیلات حقوقی و مدیریتی هستند، عاقلان دانند که این بزرگواران مدارک خود را چگونه کسب کرده اند.
بازیگر ، نوازنده و خواننده ای که سالهای عمر خود را صرف نواختن ، خواندن و هنرپیشگی نموده است چه تخصصی در خصوص وظایف شهری و حقوق شهروندی دارد؟ بهتر نیست این عزیزان بدنبال همان حرفه اصلی خود باشند؟

کلام آخر اینکه هوشیارانه عمل کنیم و با انتخاب افراد واجدالشرایط که می توانند در بهبود وضعیت شهری به مردم ایران کمک کنند رای دهیم و با یک نه بزرگ به ورزشکاران ، هنرمندان ،آقازاده ها و نظامی ها و هر کسی که می دانیم شایسته نیست فرهیخته بودن و آزاد منشی خود را به منصه ظهور رسانده کام خود و ملت ایران را شیرین نموده و کام افراد غیر شایسته و سودجو را تلخ نماییم.

انشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *