آیا مهمترین مشکل جامعه حجاب است؟!

اقتصاد رفتاری چیست؟
ژوئن 8, 2023
از نگرش الکس هادی تقی تا نگرش حاکم مدیران بر منابع انسانی در سازمانهای کشور
جولای 27, 2023

نوشته: دکتر سعید صیاد

 

مدتی است که از تریبون‌های مختلف: نماز جمعه، مجلس، دولت و ….  بصورت مستمر از بی حجابی صحبت می شود و همه یک صدا بدنبال ریشه کنی آن هستند زمزمه می شود که قرار است جرایم سنگین برای بی حجاب ها در نظر گرفته شود و شنیده شده تا ۳ میلیارد جریمه برای آن در نظر خواهند گرفت!

عنقریب کفن پوشان نیز به خیابان آمده و وا مصیبتا سر داده که اسلام در خطر است!

 

می خواهم چند سوال از بزرگوارانی که داعیه دفاع از این موضوع را دارند بپرسم:

۱.به همین اندازه که برای بی حجابی وقت گذاشته اید یک هزارم این زمان را عرضه دارید که وقت بگذارید و با رانت خورها برخورد کنید؟

۲. با مافیای خودروسازی که خون مردم را داخل شیشه کرده اند و خودروهای آشغال خود را در جلوی چشم شما به چند صد برابر قیمت واقعی به مردم بدبخت می فروشند چه برخوردی داشته اید؟ و هر موقع صدای مخالفی بلند می شود خودروسازان طبق روال تجارب موفق خود با اختصاص چند حواله هایما و لاماری صدایتان را در نطفه خفه می کنند.

۳. با دلار ۵۴ هزار تومانی راحت هستید؟ مشکل اقتصادی که از تبعات همین افزایش قیمت ارز است و مردم را به ستوه آورده و کمر قشر ضعیف جامعه را له و لورده کرده مشکلی ندارید؟

۴. دروغ مسؤلان ، وعده های توخالی که به مردم داده شده را چه کسی باید پیگیری کند، آیا با این موضوع نیز مشکلی ندارید؟

۵. با بیکاری و وضعیت وخیم جوانانی که آرزوی یک زندگی معمولی را دارند چه اقدامی انجام داده اید؟

۶. از وضعیت مسکن و تورم افسارگسیخته خبر دارید؟

۷. وضعیت آلودگی هوا ، محیط زیست، فساد ….. و هزاران موضوع مهم دیگر شما را اذیت نمی کند…..

 

و در خاتمه آیا می دانید که حجاب از فروع دین است و نیاز به این همه شلوغ پلوغ کردن ندارد و سوال دیگر اینکه چگونه می خواهید این همه زن و دختر جوان را تأدیب نمایید؟ و باز هم می دانید که بسیاری از این کشف حجابها که صورت می گیرد دهن کجی به سیاست‌های حاکم بر جامعه است و به نوعی نافرمانی مدنی است؟ وقتی سیاست‌های تک صدایی و مونولوگ در جامعه حاکم می گردد مردم خشم خود را بصور مختلف بروز می دهند….

در سخنرانی‌ها بسیار شنیده می شود که نظام ما نظام اسلامی است و این وضعیت را بر نمی تابد ، آیا در نظام اسلامی ربای بانکی ۲۸درصد وجود دارد؟ آیا در نظام اسلامی رانت خواران راست راست توی جامعه راه می روند و هیچ کس جرات برخورد با آنها را ندارد؟ آیا در نظام اسلامی دزدی، رشوه خواری و …. رایج است؟ آیا در نظام اسلامی اختلاف فقیر و غنی از زمین تا ثریاست؟ آیا…..

در مدیریت و بویژه در خط مشی گذاری موضوعی به نام دستکاری عمدی اذهان عمومی برای فریب آنها وجود دارد  که به آن Manipulate گفته می شود این بدان معناست که سیاستمداران گاهی برای اینکه مردم به موضوع اصلی توجه نکنند ذهن آنها را به سمت دیگری سوق می دهند که به آن موضوع توجه نکنند و این بدترین نوع فریبکاری است، اینگونه استنباط می شود که بخاطر اینکه مردم به موضوع تورم، ارز ، مسکن ، بیکاری و …‌ فکر نکنند ذهن مردم را به سمت حجاب پرت می کنند در این خلال برخی به دفاع از حجاب و برخی دیگر به مخالفت آن بر می خیزند و به همین صورت وقت مردم صرف این موضوع فرعی می شود و اين همان چیزی است که سیاستمدار می خواهد…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *