مصاحبه با دكتر صياد در خصوص اجراي فاز اول نظام مديريت عملكرد

آشنايي با متغيرها(مستقل – وابسته)
نوامبر 28, 2014
موضوعاتي جهت تحقيق
فوریه 21, 2015

 

فاز نخست نظام نوین مدیریت عملکرد صنعت نفت، ابتدای سال آینده اجرایی می شود

10:021393/11/15
از سوی مدیریت توسعه منابع انسانی
مسئول پروژه مدیریت عملکرد شرکت ملی نفت ایران از ارائه نظام نوین مدیریت عملکرد صنعت نفت در کنفرانس بین المللی مدیریت خبر داد و افزود: فاز نخست این طرح تا ابتدای سال 94 محقق می شود.

سعید صیاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به منحصر به فرد بودن طرح تحول ارزیابی عملکرد افزود: این برنامه، طرح فرم های سنتی ارزیابی عملکرد که در گدشته اجرا شده است را کاملا از مدار خارج کرده و یک سامانه نظام نوین مدیریت عملکرد را ایجاد می کند که برای نخستین بار درسطح کشور در مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه از سال 1389 تاکنون، 600 مربی برای آموزش نظام نوین مدیریت عملکرد تربیت شده اند، افزود: در آزمایش ها نزدیک به 3 هزار نفر آموزش دیدند و تا سال 1392 زمان صرف بهبود زیر ساخت ها شد و در سال 1393 با امضای دستورالعمل اجرای این طرح توسط مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران این طرح برای اجرایی شدن 3 فاز اصلی به شرکت های تابعه و مدیریت ها ابلاغ شد.
صیاد از اجرا نهایی طرح نوین ارزشیابی عملکرد تا سال 1396 خبر داد و افزود: 3 فاز اصلی این طرح شامل فاز اول، جایگزین سازی فرم های کاغذی با سامانه هوشمند، فاز دوم، استاندارد سازی و فاز سوم، یکپارچه سازی و تطبیق سامانه مدیریت عملکرد با سایر سامانه های منابع انسانی است و امیدواریم تا ابتدای سال آینده فاز اول نهایی شود. هم اکنون نیز با فرهنگ سازی در تلاش برای شناساندن و جا انداختن این طرح هستیم.
وی با بیان اینکه در کنفرانس بین المللی مدیریت ابعاد مختلف طرح نوین ارزشیابی عملکرد برای کارشناسان و پژوهشگران تشریح شد، افزود: آشنایی حاضران در آن کنفرانس با این نظام نوین با استقبال رو به رو شد و آنها خواستار بهره مندی از این نظام در سازمان های خود شدند که برای ما به عنوان اولین دارنده طرح جدید ارزشیابی در کشور موجبات دلگرمی را فراهم آورد و نسبت به آینده بسیار خوشبین کرد.
صیاد از سخت و پیچیده بودن فرآیند طرح نوین ارزشیابی عملکرد خبر داد و یادآور شد: به دلیل تحت وب بودن این سامانه و نبود سمت سازمانی مرتبط در شرکت ها و ضعف زیر ساخت ها تصور می شد که پیشرفت پروژه با موانع متعددی رو به رو شود اما با همدلی و همفکری صورت گرفته و ابلاغ رسمی مدیرعامل شرکت ملی نفت اجرایی شدن این پروژه مهم و کارآمد سرعت بیشتری به خود گرفته وبا قدرت هم پیش می رود.
به گزارش NIOC، بر اساس پیش نویس تأیید شده این نظام در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران و ضوابط طراحی شده در این سامانه، شرح مأموریت و وظایف واحدها و اطلاعات نیروی انسانی در این سامانه تعریف و از این پس ارزیابی سالانه عملکرد کارکنان کاملاً به صورت سیستمی و با این نظام صورت می گیرد.
آگاهی از اهداف و انتظارات، عینی بودن شاخص ها و استاندارد ها، تأثیر نتایج بر شرایط شغلی، ارایه بازخورد مستمر و نظام اجرایی از جمله مزایای اجرایی این نظام است که توسط واحد طرح و برنامه ریزی نیروی انسانی و با همکاری فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت طراحی و در حال پیاده سازی است.
شماره خبر: 2/15961
http://www.nioc.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=NEWS&ID=49bb4d8c-f2e2-4da1-a74a-36651cb9e004&LayoutID=d088303e-229d-4bfc-a0be-2cc0e11ea34c&CategoryID=40295507-1e70-49ec-af82-e5eeba6870bc

 

]]>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *