30 صفت افراد خوشبخت

اصول مدیریت دولتی
ژانویه 1, 2013
راهنماي نوشتن فهرست منابع به روش شيکاگو و روش APA
ژانویه 23, 2013

1- خوشحال و خندان بودن: فرد خوشبخت دائما كوشش مي كند شادي را براي ديگران به ارمغان بياورد.متاسفانه برخي از مردم نمي توانند خوشحال باشند با توجه به نوع تربيتي كه داشته اند دوست دارند غم و غصه را ببينند و زمان حضور در مجالس ترحيم فكر مي كند كه همه دنيا همين است و اصلا فلسفه دنيا بر مبناي غم و ناله نهاده شده است.

2- لذت و كيف: انسان نمي تواند با درد و محدوديت زندگي كند و بايستي از دنيا لذت كافي را ببرد.

3- بازي و تفريح:فرد خوشبخت به دنبال بازي و تفريح است و گاهي كودك مي شود و همانند كودكان بازي مي كند حتما تفريح دارند، متاسفانه برخي در قبرستان خانه و سازمان , با كار زياد يا بي توجهي به اطراف خود را دفن كرده است.

4- خوش مشرب بودن: فرد خوشبخت نه آنقدر خشك و بي روح است و نه اينقدر باز , اهل لطيفه اند , متاسفانه برخي فكر مي كنند جهان را در مرگ بايد ديد و احساس خوش دروني ندارند.

5- داشتن دوست(Loyalty): وفادار به دوستي هستند ؛ هر انساني بايد يك نفر را دوست داشته باشد و با پنج نفر هم ارتباط دوستي داشته باشد.

6- سرافرازي و سربلندي: اين افراد همت بلند دارند , احساس خوبي از خود دارند و راضي هستند , داراي سلامت رواني و غرورهستند.

7- خودآگاهي (Self Awareness): به اطراف خود با دقت نگاه كرده و علت رفتار خود را جستجو مي كند , با خودش دوست و آشناست.

8- خود دوستي و دگر دوستي: جاه و جلال انسان را مي بيند و قبول دارد.

9- خداآگاهي و خدا دوستي: به همه خوبيها و خوبها علاقه دارد.

10- نظم و ترتيب : به دنبال يك نظم و ترتيب و سيستم هستند كه البته اين موضوع با وسواس و ظلم و زور همراه نيست.

11- صبر و فرصت(Opportunity): در جاي خودش صبر مي كند و به خود فرصت مي دهد ؛ برخي از كارها را بايستي با گذر زمان حل نمود نه با عجله.

12- شور و شوق: از درون اشتياق و ميل دارد نه از نيروي خارجي كه به او تحميل كنند كه قطعا اشتياق نيست.

13- تداوم و استمرار: اين افراد كار را كه شروع مي كنند تا به اخر ميرسانند بصورت مداوم ومستمر كار مي كنند و آن را رها نمي كنند ، برخي براي طي كردن بين تهران و مشهد گاهي دهها بار تا 200 كيلومتر يا 300 كيلومتر را ميروند وليكن دوباره بر ميگردند قطعا اين افراد هيچگاه به مقصد نمي رسند حتي اگر ده هزار كيلومتر راه بروند.

14- كنجكاوي:دائما مراقب و مواظب هستند و كنجكاوي مي كنند ؛ كنجكاوي نه بخاطر عيب گيري و انتقاد كردن بلكه جهت رشد و يادگيري انجام مي شود.

15- آغاز گري و خلاقيت: آدمهاي موفق همه راهبر هستند ؛ اگر با ترمز رواني زندگي كرديم هيچگاه نمي توانيم خلاق و آغازگر باشيم.

16- كارآمد و كارا بودن(Efficient): با سرعت كار را انجام ميدهد ؛ از عمر 80 ساله خود به ميزان 160 سال استفده مي كند.

17- سازندگي(Constructive): آدم موفق هيچ گاه خراب نمي كند بلكه فقط به دنبال سازندگي است.

18- خودكفا بودن: اين فرد هميشه از ديگري بي نياز است و از عهده احتياجات خود بر مي آيد.

19- ارتباط موثر: جهان از ان كساني است كه موضوع را به بهترين شكل ممكن نشان دهند , بحث رابطه(Relationship) برقرار كردن و ارتباط داشتن (Communication)كاملا با يكديگر متفاوت است. برخي از انسانها نمي توانند ارتباط برقرار كنند ، حال ؛ احوال كردن در خصوص مسائل روزمره صحبت كردن رابطه است ، گفتمان و مذاكره كردن بحثهايي كه سودي عايد دو طرف مي گردد را ارتباطات مي گويند. برخي از والدين ارتباط مضر با بچه ها دارند به جاي دو گوش شنوا 10 زبان پرگو و ياوه گو دارند. در برخورد با كودكان ده جمله آنها بايد بگويند و يك جمله پدر ومادر.

20- مشورت: هيچ كاري بدون مشورت معني ندارد ؛ به هيچ عنوان مسئله ناداني و دانايي نيست ؛ حقيقت از شعاع افكار متفاوت بيرون مي آيد .در دنياي امروز مشورت در كنار حرمت و حيثيت يك اصل محسوب مي گردد.

21- شجاعت: اين افراد اهل خطر هستند ؛ جرات ، شجاعت و شهامت دارند و هميشه حركت مي كنند در نظام طبيعت نفر دوم زنده نمي ماند ؛ در تنازع بقا نفر اول زنده است.

22- رهبر و پيرو بودن: بايستي رهبر و پيرو بودن را قبول كرد ، گاهي رهبر بود گاهي پيرو ؛ گاهي فرزندان جلو مي افتند و گاهي والدين ؛ اگر به دنبال اين باشد كه هميشه سرلشگر باشد قطع يقين شكست خواهد خورد.

23- اعتدال و ميانه روي: افراط و تفريط خطرناك است ؛ تغيير معتدلانه باشد ؛ راه ميانه بهترين راه است , سورپرايز كردن يكي از كارهاي مضري است كه انسانها انجام مي دهند.

24- داشتن روابط خصوصي و عاطفي خوب: رابطه مبتني بر جنگ و جدال نيست ؛ اگر به همسر خود جملاتي همچون “تو فهمش را نداري” و … رد و بدل كند او را از بالا به پايين انداخته است , آدمهايي كه با يكديگر زندگي مي كنند همچون دو خودرو كه در كنار يكديگر حركت مي كنند خيلي بايستي مراقب باشند كه به هم نخورند و كوچكترين حركت مي تواند منجر به فاجعه شود در صورتي كه دو خودرو در دو خيابان دور از هم كاري به يكديگر ندارند.

25- حساسيت حواس: اين افراد به نوعي آگاهي و توانايي هر چه كه اطراف آن مي گذرد بيشتر و دقيق تر احساس مي كند و با خبر مي شود ؛ بسياري از مردم متاسفانه حساسيت احساس دارند ودر اثر كوچكترين برخوردها سريع ناراحت مي شوند و به بياني ديگر پوست رواني ندارند.

26- لطافت احساس: انسانهاي خوشبخت هيچگاه خشن نيستند و به خشونت روي نمي آورند. احساسي همچون شبنم و برگ گل دارند.

27- زيبايي خواهي: اين افراد درك خوبي از زيبايي دارند؛ كلام ؛ شعر و تمام زيبايي ها داراي هارموني هستند ؛ به همين دليل آدم خوشبخت به دنبال اين هارموني است.

28- انعطاف پذيري: با اطراف خود ارتباط برقرار مي كند و بي دليل در مقابل تغيير مقاومت نمي كند و به عنوان يك ديكتاتور در جامعه و خانواده عمل نمي كند در كلام خود به جاي “بايد” از “بهتر” استفاده مي كند ؛ واژه “بايد” فقط براي اصول اخلاقي بكار مي رود.

29- سخاوت مندي: فردي بخشنده است ؛ در پول درآوردن , نگهداري و در مصرفش مشكل ندارد , فكر نمي كند كه با بخشش فقير و بدبخت مي شود.

30- خودجوش بودن: به موقع پاسخ و واكنش مناسب نشان مي دهد.

 

]]>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *