چرا از ریشه می‌زنید به استاد رضا گلزار؟

کتاب «نگرش من و چالشهای برتری»
فوریه 17, 2019
اثرات اجتماعی مسابقات بخت آزمایی صداوسیما
مارس 23, 2019
رضا گلزار به مصاحبه انتقادی چند شرکت‌کننده در برنامه‌اش که اعتراض داشته‌اند پاسخ داده و از لحن بد انتقادکنندگان گلایه کرده اما به خودش نگفته این چه وضع انتقاد است.
راستش عادت دارد به این لحن حرف زدن. برای خود عالمی را تصویر کرده در آن هر نوع نقدی به گلزار یعنی توهین به هوادارانش. کافی‌ست کلامی در نقدش بگویی تا بگوید من از حق خودم هم بگذرم، چطور از حق هوادارانم بگذرم. این خصلت استاد گلزار است که لحنش لحن طلبکارانه‌ای باشد.
این ویدئوی آخر او را در اینجا ببینید که در دفاع از برنامه‌اش «برنده‌باش» منتشر شده. جایی که با حالتی خشمگین انتقاد می‌کند به خبرگزاری اصولگرا و مصاحبه‌شان با چند شرکت‌کننده برنامه که اعتراض داشته اند ، می‌گوید:«…بچه‌ها فوتسال را گوگل کرده بودند و به اشتباه در گزینه‌ها گذاشته بودند و حالا بروند با حالت پلیسی و مونتاژ هی ۴ و ۶ را نشان دهند، این چه دزدی از مردم است؟»
البته خب این بخش از حرف‌های هاشم رضایت را اگر کنار گفته‌های گلزار بگذارید پازل تکمیل تر می‌شود:«کنکور که توسط تخصصی‌ترین مجموعه علمی کشور سالی یک بار برگزار می‌شود، هرسال شامل سؤالات اشتباهی است که بعد از برگزاری آن معلوم می‌شود. طبیعتاً برنامه‌ای که هر هفته دو قسمت با ده‌ها سؤال تولید می‌کند، ممکن است دچار خطا شود و پخش این جواب خطا از رسانه کار اشتباهی است. بنابراین پاسخ سؤال قبل از پخش اصلاح و به شرکت‌کننده نیز برای جبران ضرر و زیان مراجعه شد.»
آنها این حق را برای خود قائلند که سئوال‌های‌شان همین‌قدر دم‌دستی باشد یعنی به اندازه یک سرچ احتمالا اشتباه از گوگل و دقیقتر بخوانید ویکی پدیا!
بعد سری بزنید به شیوه گزینش شرکت‌کنندگان مسابقه. آنهایی که هرچه پول بیشتری بدهند ، سئوال‌های راحت‌تری می‌گیرند و سر از استودیوی برنامه در می‌آورند. تازه اینها سوای دوستان گرامی هستند که همین‌طور دورهمی آمده‌اند استودیو و صد میلیون بردند و رفتند !
مهم این است که آقای سوپراستار دارند در ۵۳ قسمت کمک به اعتلا و پیشرفت فرهنگ عمومی می‌کنند. چطوری؟ خیلی مهم نیست ، حالا از طریق ریختن اطلاعات ویکی‌پدیایی توی سئوال‌ها! خب چه بدی دارد؟ باعث ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه می‌شوند حتما! پس ایشان و دوستان برنامه‌سازشان حق دارند با دست جلوی دوربین ژست بگیرند که اگر کسی انتقاد کند از رفتار نادرست‌شان انگار دارد از ریشه می‌زند!
به هر حال ایشان ستاره‌اند و برنامه‌شان هم برنده باش! این قدر ستاره که شبانه با یک کد دستوری برای‌شان بیش از یک میلیون رای افزوده شود! بعد هم اگر گروهی اعتراض کنند که رایی ندادند و رای‌ها را پس بگیرند هم چیزی از ارزش‌های این بزرگواران کم نمی‌شود.
آنها برنده‌اند، دارند فرهنگسازی می‌کنند، کتاب تصاویر حیوانات در دست می‌گیرند و دعوت به مطالعه می‌کنند و ادعای‌شان هم اعتلای فرهنگ عمومی با برنامه ای است که مشخص نیست در چه مکانیسمی چقدر پول تولید می‌کند، چه میزان از درآمدهایش به حساب‌های دولتی رسانه‌ملی می‌رود و دستمزد مجری اش چقدر است چون این‌ها همه احتمالا محرمانه و رازهای مگوی هستند و خیلی در ساختار تلویزیون نیازی به شفافیت دیده نمی‌شود. مهم از نظر این بزرگواران همان فرهنگ‌سازی‌شان است.
پس شما منتقد عزیز ، چرا الکی از ریشه می‌زنید به آقای گلزار و رفقای رضایتمندشان!
منبع: خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *