پرورش – تعلیم و تربیت کودکان(قسمت چهارم)

مفهوم پیچیده طبقه اجتماعی در جامعه پیچیده ایران
آگوست 10, 2012
اين اعداد و ارقام از كجا مي‌آيند؟
آگوست 10, 2012

دکتر سعید صیاد

بخش اول : فلسفه و هدف تعلیم و تربیت

قسمت چهارم :آمادگی برای بارداری

پدر و مادر ۱۵ ماه قبل از تولد فرزند بایستی با این فرض زندگی کنند که صاحب بچه هستند ، و حتی شاید مضحک باشد که بگوییم هر دو حامله هستند.

۶ ماه قبل از تصمیم برای صاحب بچه دار شدن بایستی امور و اصول زیر را رعایت کنند :

۱۱-      عوامل ارثی –  تا سه نسل باید چک شود بگونه ای که اگر مسئله آمیز باشد همچون خون و . . .

در این زمینه بایستی با حسن نیت تمامی اطلاعات را ارائه داد تا با پیشگیری بتوان آنها را حل کرد.

۲-      عوامل محیطی – در منطقه ای که زندگی می کنید ، با مسافرتهای بسیار و محلهای مختلف نمی توان خیلی راحت بود ؛ با هم یا جدا از هم ممکن است گرفتاریهایی بوجود بیاورد.

مادر بایستی معاینه دقیق پزشکی شود ، بیماریهای ویروسی چک شود ؛ واکسن سرخک ؛ سرخجه ( در شانزده هفته اول خطرات غیرقابل برگشتی خواهد داشت از جمله سقط جنین) ؛ آبله مرغان (در دوره های آخر بارداری خطرناک است) ، بیماری مزمن (قند ، سل ؛ سرطان) حتما چک شود.

بیماریهای روانی همچون اسکیزوفرنی نیز بایستی چک شود.

مادر بایستی ۶ ماه قرص ضدحاملگی را متوقف کند. پدر نباید به جاکوزی برود زیرا موجب اسپرم ناقص میشود ، مادر نمی تواند خود را چاق یا لاغر کند ؛ پدر نیز بایستی وزن خود را متعادل نگه دارد.

مادر کار دندانپزشکی خود را انجام داده باشد ، بخاطر جیوه که بسیار خطرناک است. هر گونه ماده مخدر ، سیگار ، مشروب ، شش ماه قبل از بارداری ممنوع است.

مادر نبایستی از قرصهای رژیمی استفاده کند چون موجب سقط جنین می شود. ورزش به اندازه کافی و به عنوان عادت انجام دهد که منجر به سلامت روانی و تعادل وی خواهد شد.

خواب مادر به اندازه یک کار خوب نه به عنوان تنبلی صورت گیرد ، داشتن خواب خوب که به اندازه باشد یعنی خواب سنگین و عمیق. در ضمن آرامش مادر بسیار مهم است و بایستی به مرحله ای از ثبات و قرار برسد.

بهترین زمان تولد کودک : بهترین ماه خرداد ، تیر و مرداد یعنی اواخر بهار و اوایل تابستان .

بدترین زمان : دی و بهمن ماه

دختر ۲ یا ۳ سال بعد از عادت ماهانه می تواند صاحب فرزند شود. حدود ۱۲تا ۱۶روز (بطور متوسط ۱۴روز) بعد از آغاز عادت ماهانه تخمک رها میشود ، تخمک حدود ۲۴ساعت منتظر اسپرم می ماند ؛ اسپرم ۲تا۳ روز دوام می آورد.

کودک انسانی ۹ماه و ۷ روز بعد از اولین روز آخرین عادت ماهانه مادر به دنیا می آید ؛ ۲۸۰ روز و یا ۴۰هفته طول می کشد.

تعیین کننده جنس فرزند من و شما اسپرم  پدر (XY)است ؛ پس مادر (XX)هیچ نقشی در تعیین جنسیت ندارد .

بر اساس یک تصادف ، کودک پسر یا دختر خواهد شد ، ولیکن طبق قانون اعداد بزرگ ، فراوانی نسبی به سمت بی نهایت میل می کند ، آنچه که نتیجه هست مساوی احتمال می شود ، پاسکال ۴۰۰۰بار سکه را بالا انداخت و نتیجه آن ۵۰% شیر و ۵۰% خط بود. بنابر این در همه جوامع تعداد دختران و پسران برابرند. در نتیجه طول سالهای بسیار زیاد ۱۰۴پسر در مقابل ۱۰۰دختر بود ولیکن در ۱۵سالگی مرگ پسران بیشتر بود و تعداد برابر می شد. هم اکنون با توجه به رعایت بهداشت تعداد پسران ۱۰۶در برابر ۱۰۰دختر است.

نکته بسیار مهم : پدر و مادر هیچ نقشی و مسئولیتی و هیچ تقصیری در پسر بودن و یا دختر شدن کودک خود ندارند.  در طول تاریخ ما مردان به این نتیجه رسیده ایم که دارای امتیازاتی هستیم در صورتی که این امتیاز اگر وجود داشته باشد از آن زنان و دختران است.

زن با مرد متفاوت نیست بین ما و خواهرمان هیچ اختلافی وجود ندارد. مسئله اصلی ، انسان و انسانیت است. این جملات واقعا تاسف بار است که پسر و دختر را جنس مخالف بدانیم ؛ آنها جنس مختلف هستند نه مخالف.

]]>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *